مجلس در انتظار اقدامات عملی "حجتی" برای توسعه بورس کشاورزی است
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

نماینده تربت حیدریه گفت: با توجه به اینکه تمام کشورهای پیشرفته دنیا برای گسترش بازارهای مبادلات به منظور بهبود بخش کشاورزی به سراغ بورس‌های کالایی رفته‌اند، مجلس نیز در انتظار اقدامات عملی حجتی برای توسعه بورس کشاورزی است.

 

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در دنیا ثابت شده که اقتصادهای بزرگ، برای انجام مبادلات و گردش پول و تامین منابع مالی فعالان نیاز به بازارهای مدرن، قانونمند و کارآ مد دارد و در کشورهای پیشرفته به این بازارها اصطلاحاٌ بورس می گویند.

 

وی افزود: شاید زمانیکه بازار محصولات کشاورزی کشور کوچک و حجم مبادلات داخلی و خارجی زیاد نبود، بازار سنتی قابلیت مدیریت این بخش را داشت اما در سال های اخیر با توجه به توسعه اقتصادی، ساز و کار سنتی دیگر توانایی مدیریت مناسب ارقام بزرگ چند صد میلیاردی را ندارد و لذا برای پاسخگویی به این نیاز به سراغ بورس کالا رفته‌اند.

 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نزدیک به 200 سال از عمر برخی از بورس های کالایی در دنیا می گذرد و در کشور ما نیز چند سال از راه اندازی بورس کشاورزی می گذرد اما تاکنون توجه ویژه ای به بخش کشاورزی این بورس نشده است.

 

وی با تاکید بر اینکه بازار سنتی جوابگوی یک اقتصاد مدرن و توسعه یافته نیست، گفت: ما هم باید با تقویت مبادلات محصولات کشاورزی در بورس، بازار این محصولات را توسعه داده و آن را قانونمند و شفاف کنیم.

 

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: اگر مبادلات کشاورزی بورس کالا با مشارکت بخش خصوصی و دولت رونق گیرد، امکان سوء استفاده ها بسته می شود و زمینه های اشتغال زایی و رونق اقتصادی در بازار داخل ایجاد می‌شود.

 

خسروی سهل آبادی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی، احیا و توسعه بورس کشاورزی بوده است گفت: مجلس منتظر است تا محمود حجتی پس از عزل و نصب مدیران، اقدامات عملی خود را برای رونق معاملات بورس کشاورزی آغاز کند.

 

وی در پایان گفت: اگر مبادلات محصولات کشاورزی در بورس انجام شود، مسوولان می توانند با نظارت مناسب در روند معاملات ، شرایطی را فراهم کنند تا سود این کالاها به جیب کشاورزان رود و دست دلالان پر شمار بخش کشاورزی از این معاملات کوتاه شود.





تاریخ: یک شنبه 19 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 68
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 70
بازدید ماه : 415
بازدید کل : 110154
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت